Q&A - správa Instagramu

Čo je Instagram?
Vizuálna sociálna sieť, vlastní ju Facebook.


Koľko ľudí na Slovensku používa Facebook a Instagram?
cca 2,7 mil. (rok 2020)


Koľko ľudí používa Facebook a Instagram celosvetovo?
cca 2,6 mld. (rok 2020)

sprava-socialnych-sietipng

Pre aké typy podnikania sa hodí Instagram?
Takmer pre všetky, hlavne B2C. Instagram zažíva boom a pomaly začína platiť, kdo nie je na Instagrame neexistuje.


Koľko textu by mal obsahovať príspevok na Instagrame? 
Odporúčam aspoň 2 až 3 vety. Pri väčších firmách odporúčam menej textu. Pre malé osobné značky (umelci, krajčíri, barbéri, tréneri, umelci a i.) radšej dlhší text.


Aký je rozdiel medzi osobným a biznis profilom?
V biznis profile vidíte kľúčové štatistiky a môžete spušťať platenú reklamu. 


Aké KPI čísla sledovať v štatistikách na Instagrame?
Záleží od cieľa (napr. preklik na web, návšteva profilu, komentár, ...). Ideálne voliť kombináciu. 


Koľko účtov je možné sledovať na jednom mobile?

5 až 7 účtov na jednom, nové verzie iOS povoľujú dokonca 7 až 10 účtov


Ako je možné skrátiť link na Instagram?
Napr. cez https://bitly.com, alebo https://linktr.ee 


Je vhodné používať anglické hastagy pre slovenskú značku?
Záleží od biznisu, vo všeobecnosti odporúčam používať slovenské hastagy a vytvoriť si aj vlastný hastag pre značku.


Ideálny počet hastagov?
Od 3 do 10. Závisí od značky 


Cez čo je možné spúšťať reklamu na Instagram?
Facebook Ads Manager


Koľko stojí správa Instagramu?
Cena záleží od veľkosti a rozsahu spolupráce (množstvo príspevkov, veľkosť fanúšikovskej základne a pod.). 


Funguje viacej Instagram feed alebo Instagram stories?
Instagram stories


Je možné spúšťať reklamu aj na  Instagram stories?
Áno, dokonca je lacnejšia ako vo feede.


Ako získať fanúšikov na Instagram (ako rozbehnúť Instagram)?  
  • Vytvoriť si stratégiu a plán čo publikovať
  • Vytvoriť si vizuálny plán
  • Publikovať kvalitný a pravidelný obsah
  • Publikovať súťaže
  • Spolupráca s influencermi
  • "Prelievanie" ľudí z Facebooku (promo Instagramu na Facebooku)
  • Platená stories s Instagram swipe up na profil

Čo pri správe Instagramu nikdy nerobiť?
  • Nakupovanie "fake" followerov
  • Veľa (všetky možné) hashtagy na 1 post

Dobrá appka na prípravu insta stories?

Napr. https://unfold.com 

sprava-instagramu-freelancerpng


Prípad 1. z praxe: Mám realitku a chcem si založiť Instagram, čo by som mal postovať?

Instagram miluje vizuálne príťažlivý obsah. Odporúčam postovať (publikovať) zaujímavosti, angažovať ľudí k aktivite. Zaujímavým formátom promovať byty, domy (využívať napr. 360 stupňovú prehliadku). Vysvetľovať aké výhody má realitka oproti osobnému predaju cez https://www.bazos.sk a http://nehnutelnosti.sk (vlastné know-how, vlastný notár, o všetku administratívu sa postaráme za vás). 



Prípad 2. z praxe: Mám kaviareň a uvažujem či má pre mňa Instagram význam? Čo môžem publikovať?

Určite áno. Odporúčam ukázať zákazníkom nie len chutné kávy a koláče, ale aj ich prípravu, zákulisie. Pre inšpiráciu odporúčam sledovať napr. profil https://www.instagram.com/thalmeiner/ 

marketingovy-specialista-manazerjpg

Som Martin, marketingový špecialista a konzultant.

  • V rokoch 2018 až 2019 som pracoval ako marketingový špecialista pre Bistro.sk
  • Od 2019 som riadil e-mail marketingové oddelenie v medzinárodnej firme, kde som bol zodpovedný za odosielanie viac ako 300 miliónov emailov ročne do viac ako 30 krajín sveta.
  • Dnes si môžete moje služby objednať jednoducho aj vy TU.