Q&A - Freelnacer marketér
Doba sa veľmi rýchlo vyvíja. Začína platiť pravidlo, kto nie je online neexistuje. Väčšina komunikácie aj nákupov tovarov a služieb sa za posledné roky presunula z off-line do online sveta. Vďaka čomu si firmy uvedomujú stále väčšiu potrebu marketérov, marketingových špecialistov, marketingových freelancerov či spoluprácu s marketingovými agentúrami.
Trendom sa stáva outsourcing marketingu na freelancerov a agentúry
Do popredia sa stále viac dostávajú marketingoví špecialisti freelanceri, u ktorých si firma kúpi potrebný počet hodín pre oblasti:
- KONZULTÁCIE (konzultácie a poradenstvo)
- BRANDING (budovanie značky)
- PPC (reklama na internete Google Ads, Facebook Ads a i.)
- SEO (optimalizácia pre vyhľadávače)
- SOCIAL MEDIA MARKETING (budovanie komunít na sociálnych sieťach)
- COPYWRITING (písanie textov a ideí)
- EMAIL MARKETING (rozosielanie newsletterov)
- SPRÁVA MARKETINGU (správa viacerých marketingových kanálov)
- a i.
Cena freelancera v porovnaní s marketingovou agentúrou je nižšia, čo vyhovuje hlavne živnostníkom a malým podnikateľom.
Komu zveriť marketing?
Na trhu nájdete množstvo marketérov, marketingových špecialistov a marketingových agentúr s rôznym zameraním. Na úvod odporúčam využiť služby marketingového konzultanta, alebo komplexného marketéra, ktorý určí, aké marketingové kanály sú pre firmu najefektívnejšie. Taktiež je dôležité nastaviť marketingovú stratégiu.
- Marketingový konzultant - rieši otázky ohľadom marketingu a nastavenie stratégie
- SEO špecialista – rieši SEO optimalizáciu webových stránok (ako sa dostať na prvé pozície v Google)
- PPC-čkár – rieši Google Ads a Facebook Ads reklamy
- Analytik – rieši analýzy správania zákazníkov, nákupné správanie a pod.
- Komplexný marketingový špecialista – rieši marketing komplexne
- Kóder – rieši programovanie web stránok, aplikácií a pod.
- Projektový manažér – je zodpovedný za konkrétny projekt (napr. uvádzanie nového produktu na trh)
- Brand manažér – rieši branding (budovanie značky)
- Ideamaker – vytvára ideu, prináša nápady
- Copywriter – píše reklamné texty, texty na web a sociálne siete
- Email marketér – vytvára email newslettere a kampane
- Socialista – spravuje sociálne siete a buduje komunitu fanúšikov
- Marketingová agentúra – zväčša ponúka komplexné zastrešenie rôzne zameraných interných marketérov a externých freelancerov
- Influencer – ovplyvňuje fanúšikov (zväčša na sociálnych sieťach)
Koľko stojí online marketing?
Často dostávam otázky: Koľko berie, stojí freelancer? Koľko stojí marketingová agentúra? Koľko zarobí marketér, marketingový špecialista? Koľko stojí správa marketingu? Koľko času a financií musí firma investovať do online marketingu? Koľko stojí web a koľko treba dať do kreditu na PPC reklamu? Koľko stojí dobrý a kvalitný marketingový pracovník? Koľko stojí marketingový špecialista či freelancer? O koľko je marketingová agentúra drahšia v porovnaní s marketérom freelancerom?
=> Otázok je veľa a odpoveď nie je jednoznačná. Každý špecialista, a každá agentúra ma vlastnú cenovú ponuku. Uvádzam však priemerné a veľmi orientačné ceny za marketingové aktivity:- Marketingové konzultácie (Marketingový konzultant) cena: 50 € – 100 € / hod.
- PPC (PPC špecialista) cena: 30 - 60 € / hod.
- Marketingové analýzy (Analytik) cena: 25 – 50 € / hod.
- SEO optimalizácia (SEO špecialista) cena: 25 – 55 € / hod.
- Písanie textov (Copywriter / Ideamaker) cena: 30 – 60 € / hod.
- Grafik cena: 20 € – 30 € / hod.
- Freelancer cena: 25 – 80 € / hod.
- Marketingová agentúra cena: 60 € – 100 € / hod.

O mne
Som digitálny online marketér, freelancer, milovník marketingu a dobrej kávy. Ponúkam poradenstvo, správu sociálnych sieti, SEO optimalizáciu, PPC kampane, Email marekting, Branding a iné. Pozrite si moju ponuku TU.