Google vs. Facebook reklama?

Aká reklama sa najviac oplatí z mojich skúsenosti? 
  • Instagram Stories (najlacnejších 1000 zobrazení)
  • Instagram News Feed 
  • Facebook News Feed
  • Google Ads 

Na čo si dať pozor? 
  • Automatický Facebook placement - odporúčam vždy vybrať manuálne umiestnenie
  • Desatinné čiarky pri sumách (prepínaie súm) 
  • Výber fotiek (hlavne z fotobanky) 
  • Slová "najlpeší / najlepšia" firma a pod.

reklama-na-facebooku-cenapng

Čo odporúčam? 
  • Nastaviť si konverzie pre Google Ads, Facebook Business Manager
  • Sledovať cenu za klik a bounce rate
  • Sledovať skóre kvality reklám 
  • Sledovať mieru prekliku
  • Pozor aj na vedľajšie faktory, ako napríklad rýchlosť a kvalita webu atď.

Ake nástroje používať pre nastavenie reklamy?
  • Instagram, Facebook -> Facebook Ads Manager
  • Google -> Google Ads


V prípade problému, kde je najbližšia podpora Google pre Slovenko?
  • regionálny support cca od 9.00 do 16.00 
  • najčastejšie vybavujú task do 24 hodín 

V prípade problému, kde je najbližšia podpora Facebook pre Slovensko? 
  • skôr bez regionálnej podpory (podpora napr. v Dubline)
  • skôr dlhšia odozva do 72 hodín


Prípad 1. z praxe:  Aká reklama je vhodná pre malý biznis (kaderníctvo, reštaurácia, kaviareň, masáže, ...). 
  • Na úvod je ľahší Facebook, ale pre regionálne vyhľadávanie odporúčam hlavne Google Ads, pretože viac ako 90 % ľudí na Slovensku vyhľadáva služby a produkty cez Google. Ideálna je však kombinácia. 

Prípad 2. z praxe: Aká reklamná platforma je vhodnejšia pre B2B segment (špecializované produkty)? 
  • V tomto prípade odporúčam skôr Google Ads.

sprava-socialnych-sietijpg

Som Martin, marketingový špecialista a konzultant.

  • V rokoch 2018 až 2019 som pracoval ako marketingový špecialista pre Bistro.sk
  • Od 2019 som riadil e-mail marketingové oddelenie v medzinárodnej firme, kde som bol zodpovedný za odosielanie viac ako 300 miliónov emailov ročne do viac ako 30 krajín sveta.
  • Dnes si môžete moje služby objednať jednoducho aj vy TU.