Google vs. Facebook reklama?
Aká reklama sa najviac oplatí z mojich skúsenosti?
Na čo si dať pozor?
Čo odporúčam?
Ake nástroje používať pre nastavenie reklamy?
V prípade problému, kde je najbližšia podpora Google pre Slovenko?
V prípade problému, kde je najbližšia podpora Facebook pre Slovensko?
Prípad 1. z praxe: Aká reklama je vhodná pre malý biznis (kaderníctvo, reštaurácia, kaviareň, masáže, ...).
Prípad 2. z praxe: Aká reklamná platforma je vhodnejšia pre B2B segment (špecializované produkty)?
- Instagram Stories (najlacnejších 1000 zobrazení)
- Instagram News Feed
- Facebook News Feed
- Google Ads
Na čo si dať pozor?
- Automatický Facebook placement - odporúčam vždy vybrať manuálne umiestnenie
- Desatinné čiarky pri sumách (prepínaie súm)
- Výber fotiek (hlavne z fotobanky)
- Slová "najlpeší / najlepšia" firma a pod.
Čo odporúčam?
- Nastaviť si konverzie pre Google Ads, Facebook Business Manager
- Sledovať cenu za klik a bounce rate
- Sledovať skóre kvality reklám
- Sledovať mieru prekliku
- Pozor aj na vedľajšie faktory, ako napríklad rýchlosť a kvalita webu atď.
Ake nástroje používať pre nastavenie reklamy?
- Instagram, Facebook -> Facebook Ads Manager
- Google -> Google Ads
V prípade problému, kde je najbližšia podpora Google pre Slovenko?
- regionálny support cca od 9.00 do 16.00
- najčastejšie vybavujú task do 24 hodín
V prípade problému, kde je najbližšia podpora Facebook pre Slovensko?
- skôr bez regionálnej podpory (podpora napr. v Dubline)
- skôr dlhšia odozva do 72 hodín
Prípad 1. z praxe: Aká reklama je vhodná pre malý biznis (kaderníctvo, reštaurácia, kaviareň, masáže, ...).
- Na úvod je ľahší Facebook, ale pre regionálne vyhľadávanie odporúčam hlavne Google Ads, pretože viac ako 90 % ľudí na Slovensku vyhľadáva služby a produkty cez Google. Ideálna je však kombinácia.
Prípad 2. z praxe: Aká reklamná platforma je vhodnejšia pre B2B segment (špecializované produkty)?
- V tomto prípade odporúčam skôr Google Ads.
Som Martin, marketingový špecialista a konzultant.
- V rokoch 2018 až 2019 som pracoval ako marketingový špecialista pre Bistro.sk
- Od 2019 som riadil e-mail marketingové oddelenie v medzinárodnej firme, kde som bol zodpovedný za odosielanie viac ako 300 miliónov emailov ročne do viac ako 30 krajín sveta.
- Dnes si môžete moje služby objednať jednoducho aj vy TU.