Freelancer vs. Marketingová agentúra (cenník)

Často dostávam otázky ... Kto je to freelancer? Čo robí digitálny marketér? Aký je rozdiel medzi freelancerom a digitálnou marketingovou agentúrou? Čo je to coworking? Koľko stojí správa marketingu? Koľko berie freelancer za správu marketingu? ...


marketingovy-specialista-manazerjpg


Kto je Freelancer? 

Freelancer je povolanie, kde je človek ,,sám sebe pánom”. Ide o človeka pracujúceho na voľnej nohe, najčastejšie živnostníka. Ak freelancer funguje v skupine viacerých freelancerov a v spoločných priestoroch – hovoríme o coworkingu.


Výhody spolupráce s feelancerom?

  • Marketér freelancer má priamy kontakt s klientom (klient presne vie, kto mu službu dodá). Marketér teda komunikuje priamo s klientom a dostáva spätnú väzbu od klienta. 

  • Freelancer ponúka možnosť pracovať pre firmy z rôznych kútov Slovenska aj sveta (možnosť naplánovať si call a stretnutia aj mimo bežných "úradných hodín" agentúr). 

  • Freelancer má vlastné HW aj SW vybavenie (klient nemá dodatočné náklady na BOZP, nákup HW & SW, stravne lístky, odvody, priestory atď.). 

  • Klient pri spolupráci s freelancerom platí iba za dodanú službu a know-how.

  • Cena za prácu marketingového freelancera je nižšia ako u marketingových a reklamných agentúr, ktoré v cenách služieb majú zarátané náklady na priestory, zamestnancov, vybavenie priestorov, autá atď.

sprava-socialnych-sietijpg


Cena za služby freelancera (cenník)?

  • Cena za marketingové služby freelancera sa odvíja od počtu hodín, ktoré freelancer venuje vášmu projektu / firme. 
  • Hodinovka sa zväčša pohybuje od 20 do 60 eur.


cennik-marketing-reklamajpg


Digitálna marketingová agentúra

Zameriava sa prevažne na poskytovanie online služieb pre firmy (správa sociálnej sieti, reklamné PPC kampane, tvorba web stránok, budovanie značky, SEO optimalizácia a i...). Reklamná agentúra sa v porovnaní s digitálnou marketingovou agentúrou orientuje hlavne na offline produkty (bannery, letáky, vizitky, logá, brožúry, plagáty a i...). 

Klient najčastejšie komunikuje s obchodným oddelením alebo acccount managerom, kt. pripravia a predstavia klientovi ponuku. Po akceptácií ponuky a podpise zmluvy nastáva realizácia, ktorú tvoria zamestnanci agentúry. 

Na trhu je množstvo agentúr s dlhodobou históriou a dobrým menom. Agentúry majú prepracované zmluvy a procesy a potrebné know-how. Väčšinou však platí, že agentúra je drahšia v porovnaní s freelancerom.


marketingova-agentura-zilina-bratislavajpg

Cena za služby marketingová agentúra (cenník)?

  • Cena za marketingové služby u digitálnych marketingových agentúr sa tiež odvíja od počtu hodín, (ako u marketéra freelancera), ktoré zamestnanci agentúry venujú klientovi. 
  • Do cien sa zaratávajú aj náklady na prenájom priestorov, pracovné pomôcky, stravné lístky, školenia, odvody za zamestnancov, dane a pod. 
  • Priemerná hodinovka od 1. januára 2022 v slovenských marketingových a digitálnych agentúrach je od 55 do 80 eur viac na: https://adma.sk/cennik-sadzieb/ 


Ako vybrať správneho dodávateľa? 

Správnou voľbou pre váš firemný marketing môže byť spolupráca s marketérom freelancerom aj marketingovou agentúrou. Kľúčové je však zamerať sa na nasledujúce faktory:

  • Skúsenosti dodávateľa
  • Referencie 
  • Dĺžka pôsobenia na trhu
  • Časový font na klienta
  • Komplexný pohľad

biznis-analyzajpg


Komplexný pohľad na marketing je kľúčový! 

Je dôležité, aby vám váš dodávateľ marketingu vedel komplexne poradiť a nastaviť komplexnú marketingovú stratégiu na základe dôkladnej analýzy komunikácie, konkurencie a trhu, na ktorom firma pôsobí. Je potrebné, aby sa vcítil do role vášho zákazníka a správne komunikoval posolstvo vašej firmy cez kľúčové marketingové nástroje (SEO, PPC, EMAIL, SOCIAL). 


Som Martin - digitálny marketér a špecialista, freelancer, milovník kávy a marketingu. Ponúkam správu sociálnych sieti, SEO, PPC, Email a iné. Pozrite si moju ponuku TU.