Freelancer vs. Marketingová agentúra (cenník)
Často dostávam otázky ... Kto je to freelancer? Čo robí digitálny marketér? Aký je rozdiel medzi freelancerom a digitálnou marketingovou agentúrou? Čo je to coworking? Koľko stojí správa marketingu? Koľko berie freelancer za správu marketingu? ...
Kto je Freelancer?
Freelancer je povolanie, kde je človek ,,sám sebe pánom”. Ide o človeka pracujúceho na voľnej nohe, najčastejšie živnostníka. Ak freelancer funguje v skupine viacerých freelancerov a v spoločných priestoroch – hovoríme o coworkingu.
Výhody spolupráce s feelancerom?
Marketér freelancer má priamy kontakt s klientom (klient presne vie, kto mu službu dodá). Marketér teda komunikuje priamo s klientom a dostáva spätnú väzbu od klienta.
Freelancer ponúka možnosť pracovať pre firmy z rôznych kútov Slovenska aj sveta (možnosť naplánovať si call a stretnutia aj mimo bežných "úradných hodín" agentúr).
Freelancer má vlastné HW aj SW vybavenie (klient nemá dodatočné náklady na BOZP, nákup HW & SW, stravne lístky, odvody, priestory atď.).
Klient pri spolupráci s freelancerom platí iba za dodanú službu a know-how.
Cena za prácu marketingového freelancera je nižšia ako u marketingových a reklamných agentúr, ktoré v cenách služieb majú zarátané náklady na priestory, zamestnancov, vybavenie priestorov, autá atď.
Cena za služby freelancera (cenník)?
- Cena za marketingové služby freelancera sa odvíja od počtu hodín, ktoré freelancer venuje vášmu projektu / firme.
- Hodinovka sa zväčša pohybuje od 20 do 60 eur.
Digitálna marketingová agentúra
Zameriava sa prevažne na poskytovanie online služieb pre firmy (správa sociálnej sieti, reklamné PPC kampane, tvorba web stránok, budovanie značky, SEO optimalizácia a i...). Reklamná agentúra sa v porovnaní s digitálnou marketingovou agentúrou orientuje hlavne na offline produkty (bannery, letáky, vizitky, logá, brožúry, plagáty a i...).
Klient najčastejšie komunikuje s obchodným oddelením alebo acccount managerom, kt. pripravia a predstavia klientovi ponuku. Po akceptácií ponuky a podpise zmluvy nastáva realizácia, ktorú tvoria zamestnanci agentúry.
Na trhu je množstvo agentúr s dlhodobou históriou a dobrým menom. Agentúry majú prepracované zmluvy a procesy a potrebné know-how. Väčšinou však platí, že agentúra je drahšia v porovnaní s freelancerom.
Cena za služby marketingová agentúra (cenník)?
- Cena za marketingové služby u digitálnych marketingových agentúr sa tiež odvíja od počtu hodín, (ako u marketéra freelancera), ktoré zamestnanci agentúry venujú klientovi.
- Do cien sa zaratávajú aj náklady na prenájom priestorov, pracovné pomôcky, stravné lístky, školenia, odvody za zamestnancov, dane a pod.
- Priemerná hodinovka od 1. januára 2022 v slovenských marketingových a digitálnych agentúrach je od 55 do 80 eur viac na: https://adma.sk/cennik-sadzieb/
Ako vybrať správneho dodávateľa?
Správnou voľbou pre váš firemný marketing môže byť spolupráca s marketérom freelancerom aj marketingovou agentúrou. Kľúčové je však zamerať sa na nasledujúce faktory:
- Skúsenosti dodávateľa
- Referencie
- Dĺžka pôsobenia na trhu
- Časový font na klienta
- Komplexný pohľad
Komplexný pohľad na marketing je kľúčový!
Je dôležité, aby vám váš dodávateľ marketingu vedel komplexne poradiť a nastaviť komplexnú marketingovú stratégiu na základe dôkladnej analýzy komunikácie, konkurencie a trhu, na ktorom firma pôsobí. Je potrebné, aby sa vcítil do role vášho zákazníka a správne komunikoval posolstvo vašej firmy cez kľúčové marketingové nástroje (SEO, PPC, EMAIL, SOCIAL).
Som Martin - digitálny marketér a špecialista, freelancer, milovník kávy a marketingu. Ponúkam správu sociálnych sieti, SEO, PPC, Email a iné. Pozrite si moju ponuku TU.