Ako robiť marketing na Instagrame / Facebooku?
Instagram a Facebook na Slovensku a aj vo svete získavajú obrovskú popularitu. Väčšie aj menšie firmy si čoraz viac uvedomujú potrebu komunikovať so svojimi fanúšikmi na sociálnych sieťach.
Zdroj: Go4insight - Inovatívny prieskum trhu
Kedy sa má firma rozhodnúť komunikovať na Instagrame / Facebooku?
Ak sa tam nachádza ich cieľová skupina.Čo je cieľom firemnej komunikácie na Instagrame?
Firemný profil na Facebooku / Instagrame by mal osloviť, zaujať, inšpirovať, vzbudiť dôveru a záujem a následne smerovať fanúšikov / potenciálnych zákazníkov na firemný web.Ako na algoritmus Instagramu a Facebooku?
- Kombinujte rôzne formáty (videá, fotky, ankety, ...)
- Zamerajte sa na interakcie užívateľov s vašim obsahom (komentáre, lajky, zdieľania, ...) výborné sú napr. Instagram Carousel Posts
- Prineste užívateľom pridanú hodnotu / inšpirujte ich / zabávajte ich
- Pridávajte obsah pravidelne
- Podporte svoj obsah (content) platenou reklamou
Ako získať fanúšikov na Instagram/Facebook?
- Vytvorte si stratégiu a plán, čo publikovať
- Vytvorte si vizuálny plán
- Publikujte kvalitný a pravidelný obsah
- Pridajte súťaže
- Spolupracujte s influencermi
- "Prelievanie" ľudí z Facebooku na Instagram a naopak
- Zaplaťte si reklamu
Ako používať hashtagy (nielen) na Instagrame?
- Relevantné hashtagy
- Ak fungujete iba na Slovenskom trhu tak slovenské hashtagy
- Nedávajte hashtagy do komentárov
- Používajte mikro aj makro hashtagy
- Nebojte sa českých hashtagov
- Vytvorte si vlastný (brandový) hashtag
Cez čo je možné spúšťať reklamu na Instagram?
Facebook Ads Manager- Podporte svoje najvýkonnejšie príspevky
- Nebojte sa podporiť aj staré úspešné príspevky
Čo pri správe Instagramu a Facebooku nikdy nerobiť?
Nakupovanie "fake" followerov
Ako robiť súťaže na sociálnych sieťach?
Článok, ako robiť súťaže na Facebooku a Instagrame legálne nájdete TU.
Ako si vybrať influencera na spoluprácu?
- Väčšia mladších užívateľov Facebooku / Instagramu preferuje mikroinfluencerov pre makroinfluencermi.
- Ako firma diverzifikujte svoje portfólio influencerov (pričom dôležitá je relevancia - oblasť záujmu influencera).
Dajú sa plánovať stories na Instagrame?
Áno.Obľúbená aplikácia na úpravu videí na Facebook a Instagram?
The InShot app.
Obľúbená aplikácia na úpravu fotiek na Facebook a Instagram?
Adobe Lightroom.Instagram novinky pre rok 2022?
- Úprava nástenky (feedu) na Instagrame.
- Instagram pripravuje 60 sekundové stories.
- Instagram pripravuje väčšiu podporu mikro-influencerov.
- Podpora obľúbených užívateľov (model Patreon).