UX - ako ohúriť zákazníka?

UX môžeme chápať ako vytvorenie zážitku pre zákazníka. Predstavte si, že prídete do kaviarne, v ktorej hrá príjemný jazz a všade rozvoniava káva, ktorú dostanete v krásnom pohári s dezertom a vodou grátis od usmiatej obsluhy. Do kaviarne svieti slnko. Na stolíku je položená aktuálna tlač. V kaviarni sú pohodlné kreslá. Všetko je čisté a voňavé.


Prečo vytvárať UX - zážitok pre zákazníka?

Predstavte si, že chcete pozvať dobrého kamaráta na kávu na jeho narodeniny. Kam pôjdete? Do podniku s mrzutou obsluhou a zlou kávou alebo do podniku, kde všetko šlape „ako hodinky“ a váš kamarát bude mať z návštevy zážitok.


„Lovci zážitkov“

Napr. CK Bubo https://bubo.sk/, aby sa odlíšila od konkurencie sa rozhodla namiesto zájazdov predávať zážitky. Hovoria si „Lovci zážitkov“.


UX vs UI?

UX znamená user experience - zážitok užívateľa. UI znamená user interface - používateľské rozhranie (ide primárne o vizuál).


Čo robí UX dizajnér?

Dokáže sa vcítiť do roly užívateľa (zákazníka) a navrhnúť zlepšenia.


Čo je dôležité použiť v online prezentácií firmy?

Autentický obsah, vierohodnosť a predstavenie firmy, rýchlosť dodania, jednoduchosť webu, popis produktov a služieb ...


Na čo ľudia klikajú?

Pri nastavení UX je dôležité sledovať a vyhodnocovať webovú analytiku Google Analytics.


Aké kategórie by nemali chýbať na webe?

Logo s klikom na ľavej strane v hlavičke, sekcia O nás, sekcia Kontakt, vyhľadávanie.


Čo je moderované testovanie?

Vopred sa pripravia scenáre a testuje sa s respondentami na aké elementy klikajú. Používam napr. nástroj https://www.hotjar.com/


Na čo klásť dôraz pri návrhu / redizajne webu?

Pre koho je web určený (persona), aký účel web spĺňa (predajný, informačný, edukatívny, ...) a i.


O mne

Som digitálny online marketér, freelancer, milovník marketingu a dobrej kávy. Ponúkam poradenstvo, správu sociálnych sieti, SEO optimalizáciu, PPC kampane, Email marekting, Branding a iné. Pozrite si moju ponuku TU.