Som marketingový špecialista
...Sú najčastejšie otázky, ktoré počúvam od mojich klientov. Pritom každý klient je individuálny. Má inak zameraný biznis, iné potreby a požiadavky. A samozrejme aj finančný budget na marketing.
Nie som marketingová agentúra, ale marketingový freelancer a konzultant a pracujem na živnosť. Vďaka tomu, že nemám „stres“ z nákladov na prenájom priestorov, mzdy zamestnancov, firemné autá a hardware sa ako marketingový freelancer (živnostník) dokážem mojim klientom individuálne venovať a tráviť s nimi čas. Klient zároveň vie presne, kto bude dodávať objednanú službu.

Ako online marketingový konzultant s viac, ako 7 ročnou praxou v oblasti digitálneho marketingu som zodpovedal na množstvo otázok z online a biznis prostredia a taktiež som pomohol „nakopnúť“ marketing a marketingovú komunikáciu umelcom, športovcom aj firmám.
Pôsobím predovšetkým ako Brand, Social Media, SEO a EMAIL marketingový špecialista na slovenskom, českom a globálnom trhu. Som freelancer a k práci potrebujem notebook, tablet a kvalitné wifi pripojenie. Často pracujem zo spoločných priestoroch – coworkingu.

Často sa ma pýtate na rozdiel marketingová vs. reklamná agentúra vs. freelancer:
Marketingová agentúra sa zameriava prevažne na online služby (správa sociálnych sieti, reklamné PPC kampane, tvorba internetových stránok, budovanie značky a i.), pričom reklamná agentúra hlavne na offline produkty (bannery, letáky, vizitky, logá, brožúry, plagáty a i.). Klient najčastejšie komunikuje s obchodným oddelením, ktoré pripraví klientom ponuku. Po akceptácií ponuky a podpise zmluvy nastáva realizácia, ktorú tvoria zamestnanci agentúry.
Freelancer je povolanie, kde je človek ,,sám sebe pánom”. Ide o človeka pracujúceho na voľnej nohe, najčastejšie živnostníka. Freelancer orientovaný na marketing je kreatívny človek, ktorý si dokáže zarábať sám na seba. Freelancer zároveň často nemá presne stanovenú pracovnú dobu „od 8:00 do 17:00 “ a musí si správne manažovať vlastný čas. Freelancer má zároveň priamy kontakt s klientom a teda klient presne vie, kto mu službu dodá.
Výhoda je tiež väčšia flexibilita a možnosť pracovať pre firmy z rôznych kútov Slovenska aj sveta a možnosť naplánovať si call a stretnutia aj mimo bežných "úradných hodín" agentúr. Freelancer má taktiež vlastné HW aj SW vybavenie (klient nemá dodatočné náklady na BOZP, nákup HW & SW, stravne lístky, odvody, priestory atď.). Platí iba za dodanú službu.