Som marketingový špecialista

Koľko stojí marketing? Koľko stojí správa Facebooku a Instagramu? Sú sociálne siete potrebné pre môj biznis? Koľko stojí reklama na Facebooku a Instagrame? Koľko treba dať do reklamy? Ako efektívne komunikovať so zákazníkmi? Aké marketingové nástroje sú pre môj biznis vhodné?...

...Sú najčastejšie otázky, ktoré počúvam od mojich klientov. Pritom každý klient je individuálny. Má inak zameraný biznis, iné potreby a požiadavky. A samozrejme aj finančný budget na marketing.

Nie som marketingová agentúra, ale marketingový freelancer a konzultant a pracujem na živnosť. Vďaka tomu, že nemám „stres“ z nákladov na prenájom priestorov, mzdy zamestnancov, firemné autá a hardware sa ako marketingový freelancer (živnostník) dokážem mojim klientom individuálne venovať a tráviť s nimi čas. Klient zároveň vie presne, kto bude dodávať objednanú službu.

biznis-kouc-konzultantjpg


Ako online marketingový konzultant s viac, ako 7 ročnou praxou v oblasti digitálneho marketingu som zodpovedal na množstvo otázok z online a biznis prostredia a taktiež som pomohol „nakopnúť“ marketing a marketingovú komunikáciu umelcom, športovcom aj firmám.

Pôsobím predovšetkým ako Brand, Social Media, SEO a EMAIL marketingový špecialista na slovenskom, českom a globálnom trhu. Som freelancer a k práci potrebujem notebook, tablet a kvalitné wifi pripojenie. Často pracujem zo spoločných priestoroch – coworkingu.


biznis-koucjpg

Často sa ma pýtate na rozdiel marketingová vs. reklamná agentúra vs. freelancer:

Marketingová agentúra sa zameriava prevažne na online služby (správa sociálnych sieti, reklamné PPC kampane, tvorba internetových stránok, budovanie značky a i.), pričom reklamná agentúra hlavne na offline produkty (bannery, letáky, vizitky, logá, brožúry, plagáty a i.). Klient najčastejšie komunikuje s obchodným oddelením, ktoré pripraví klientom ponuku. Po akceptácií ponuky a podpise zmluvy nastáva realizácia, ktorú tvoria zamestnanci agentúry. 

Cena za marketingové, alebo reklamné služby u reklamných a marketingových agentúr sa odvíja od počtu hodín, ktoré zamestnanci agentúry venujú klientovi. Do cien sa však zaratávajú aj náklady na prenájom priestorov, pracovné pomôcky, stravné lístky, školenia, odvody za zamestnancov, dane a pod.


Freelancer je povolanie, kde je človek ,,sám sebe pánom”. Ide o človeka pracujúceho na voľnej nohe, najčastejšie živnostníka. Freelancer orientovaný na marketing je kreatívny človek, ktorý si dokáže zarábať sám na seba. Freelancer zároveň často nemá presne stanovenú pracovnú dobu „od 8:00 do 17:00 “ a musí si správne manažovať vlastný čas. Freelancer má zároveň priamy kontakt s klientom a teda klient presne vie, kto mu službu dodá. 


Výhoda je tiež väčšia flexibilita a možnosť pracovať pre firmy z rôznych kútov Slovenska aj sveta a možnosť naplánovať si call a stretnutia aj mimo bežných "úradných hodín" agentúr. Freelancer má taktiež vlastné HW aj SW vybavenie (klient nemá dodatočné náklady na BOZP, nákup HW & SW, stravne lístky, odvody, priestory atď.). Platí iba za dodanú službu.