Som marketingový špecialista
... Sú najčastejšie otázky, ktoré dostávam od mojich klientov. Každý klient je individuálny. Má inak zameraný biznis, iné potreby a požiadavky. A samozrejme aj finančný budget na marketing.
Čo robím?
Nie som marketingová agentúra, ale marketingový freelancer a špecialista a pracujem na živnosť. Vďaka tomu, že nemám „stres“ z nákladov na prenájom priestorov, mzdy zamestnancov, firemné autá a hardware sa ako marketingový freelancer (živnostník) dokážem mojim klientom individuálne venovať.- Klient u mňa vie, kto bude dodávať službu.
- Klient mi nemusí kupovať technické vybavenie ani softvér (napr. Adobe Photoshop, Adobe Illustrator, Monday, Trello, Zoomsphere a i. ...)
- Klient mi platí iba za dodané služby.
Ako online marketingový konzultant s viac, ako 7 ročnou praxou v oblasti digitálneho marketingu som zodpovedal na množstvo otázok z online a biznis prostredia a taktiež som pomohol „nakopnúť“ marketing a marketingovú komunikáciu firmám a organizáciam z oblasti IT sektora, stavebníctva, dizajnu, gastronómie, športu, zdravotníctva, školstva, online technológií, digitálnych značiek, neziskových organizácií aj štátnej sféry.
Som marketér freelancer a k práci potrebujem notebook, tablet a kvalitné wifi pripojenie. Často pracujem zo spoločných priestoroch – coworkingu. Najčastejšie robím pre mojich klientov marketingové stratégie, správu sociálnych sieti, content (obsah), email marketing, branding, poradenstvo aj marektingové školenia. Ako marketingový špecialista pôsobím na slovenskom, českom a globálnom trhu.
Marketingová vs. reklamná agentúra vs. freelancer?
Marketingová agentúra sa zameriava prevažne na online služby (správa sociálnych sieti, reklamné PPC kampane, tvorba internetových stránok, budovanie značky a i.) a reklamná agentúra hlavne na offline produkty - bannery, letáky, vizitky, logá, brožúry, plagáty a i. Klient najčastejšie komunikuje s obchodným oddelením, ktoré pripraví klientom ponuku. Po akceptácií ponuky a podpise zmluvy nastáva realizácia, ktorú tvoria zamestnanci agentúry.
Freelancer je povolanie, kde je človek ,,sám sebe pánom”. Ide o človeka pracujúceho na voľnej nohe, najčastejšie živnostníka. Freelancer orientovaný na marketing je kreatívny človek, ktorý si dokáže zarábať sám na seba. Freelancer zároveň často nemá presne stanovenú pracovnú dobu „od 8:00 do 17:00 “ a musí si správne manažovať vlastný čas. Freelancer má priamy kontakt s klientom a teda klient presne vie, kto mu službu dodá.
Výhoda spolupráce s freelancerom je tiež väčšia flexibilita a možnosť pracovať pre firmy z rôznych kútov Slovenska aj sveta a možnosť naplánovať si call a stretnutia aj mimo bežných "úradných hodín" agentúr. Freelancer má taktiež vlastné HW aj SW vybavenie (klient nemá dodatočné náklady na BOZP, nákup HW & SW, stravne lístky, odvody, priestory atď.). Platí iba za dodanú službu.