Content marketing vs. copywriting (pre firmy)

Každá firma potrebuje mať kvalitné texty na web, sociálne siete, letáky, plagáty atď. Práve na to slúži content marketing a copywriting.


Čo je teda copywriting?

Vytváranie verbálnej časti komunikácie. Copy predstavuje text, ktorý popisuje obrázky, bannery a pod.


Čo je contet marketing?

Nadstavba „starého“ copywritingu. Ide o niečo viac. Zamýšľanie sa nad cieľovou skupinou pre ktorú marketér (marketingový špecialista) píše. Práca s pointou - napríklad začínanie viet s dôležitým posolstvom.


Kto robí copywriting a content marketing?

Môže ísť o študenta marketingovej komunikácie, copywritera freelancera, marketingovú agentúru.


Ako spoznať dobrého freelacera copywritera?

Copywriter sa dnes stáva často do pozície ideamakera. Okrem vymýšľania samotného textu vymýšľa aj koncept, ideu atď. Copywriter sa zamýšľa, kto je jeho publikum a aké posolstvo mu ide zdieľať.  


Potrebuje copywriter 100 % gramatiku?

Môže si pomôcť rôznymi nástrojmi a korekciou pravopisu.


Ako spoznať dobrého copywritera?

Je proaktívny. Pýta sa klienta rôzne otázky. Snaží sa vcítiť do cieľovej skupiny (persón) a zdieľať posolstvo, štýlom ktorý je cieľovke blízky.


Koľko stojí copywriter?

Copywriter je zväčša marketér freelancer a pracuje na živnosť, alebo pracuje pre marketingovú agentúru. Hodinová cena sa pohybuje zväčša od 15 eur.


Kedy spoznáme dobrý text?

Text z ktorého nie je možné už nič vymazať a posolstvo je trefné.


Potrebujete pomôcť s textami pre vašu firmu?

Napíšte mi kedykoľvek TU.