Ako robiť email marketing?

Na čo slúži email marketing?
- Získavanie návštev na web stránky.
- Predaj služieb a produktov.
- Informovanie zákazníkov o novinkách, zľavách.
- Budovanie vzťahu so zákazníkom.
Čo je Newsletter?
Pravidelný (prípadne nepravidelný) e-mail informujúci odberateľov o firemných novinkách, zľavách, pohľade do zákulisia a pod.
Čo je OTR?
Počet otvorených emailov (zväčša v %). Zaznamenáva sa otvorením emailu.
Čo je CTR?
Počet klikov (zväčša v %). Zaznamenáva sa klikom na email šablónu.
Čo je Bounce Rate?
Bounce rate v email marketingu je aktuálna miera okamžitých odchodov (v %). Túto mieru prísne merajú a posudzujú email poskytovatelia (napr. Amazon; Mailgun; ...). Je potrebné bounce rate (mieru okamžitých odchodov) držať pod 5% max. 10%.

Čo ovplyvňuje doručiteľnosť emailu?
- pomer obrázkov a textu
- použitie spamových a zakázaných slov
- automatické prekliky na internetovú stránku
- počet linkov na web
- pomenovanie obrázkov
- alt texty
- kvalita a zdravie databázy
- správne nastavenie technických záznamov
- OTR
- CTR
- prirodzenosť a kvalita jazyka
- predmet emailu

Aká je odporúčaná frekvencia posielania email kampaní?
Aspoň 1x týždenne. Aký je odporúčaný obsah email newslettera?
Ideálne je voliť pomer 75 % nie predajného obsahu (náučný a inšpiratívny obsah) vs. 25 % predajného obsahu (promo na produkty a služby).Čo je hygiena databázy pri mailingu?
Udržiavanie aktívnych kontaktov, reaktivácia menej aktívnych kontaktov, výmaz neaktívnych kontaktov.Čo je unsubscribe link?
Povinná súčasť emailu, možnosť odhlásiť sa z odberu. Aké sú povinne náležitosti päty emailu?
Možnosť odhlásiť sa / zrušiť odber („unsubscribe“ link), poštová adresa sídla firmy, identita odosielateľa, krátke zhrnutie odkiaľ má firma kontakt.
Na čo je dedikovaná IP adresa?
Dedikovaná IP adresa má zmysel hlavne pre firmy s väčšou databázou email odberateľov a ovplyvňuje doručiteľnosť.
Čo je Spam rate?
Miera spamu. Pri email marketingu je dôležité držať spam rate pod 4%. Kde merať Spam rate?
Spam rate je možné merať v nástroji Postmaster Tools.
Čo je Unsubscribe rate?
Unsubscribe rate je počet odhlásených užívateľov (v %). Pre koho je vhodný email marketing?
Pre každý segment podnikania (B2B aj B2C). Email marketing je veľmi vhodný marketingový kanál pre podnikateľov, neziskové organizácie, e-shopy, konzultačné služby (právnici, tréneri, maséri a i.), cestovné kancelárie, hotely, reštaurácie, umelcov, osobné značky a i.Čo je cieľ email marketingu?
Najčastejším cieľom email marketingu je nákupná konverzia (tá väčšinou nastáva po 3 až 5 impulzoch). Pred stanovením cieľa pre email marketing je vhodné nastaviť segmentáciu a email marketingovú stratégiu.Čo je to MailChimp?
MailChimp je populárny nástroj pre email marekting. Výhodou je, že je zadarmo pre databázu do 2000 odberateľov a 12 000 emailov mesačne.
Čo je A/B testovanie?
Porovnávanie 2 variant, ktoré prispievajú k lepšiemu dosiahnutiu email marketingového cieľa.Čo je email analytika?
Pohľad na email marketingové dáta (OTR, CTR, návštevnosť a i.). Slúži na analýzu a ovplyvňenie marketingových aktivít smerujúcich k dosahovaniu cieľov.Čo je CTA (Call-to-Action)?
Výzva k akcii (napr. “prihlásiť na odber”, “stiahnuť leták”, “zadať e-mail” a i.).
Som Martin, marketingový špecialista a konzultant.
- V rokoch 2018 až 2019 som pracoval ako marketingový špecialista pre Bistro.sk
- Od 2019 som riadil e-mail marketingové oddelenie v medzinárodnej firme, kde som bol zodpovedný za odosielanie viac ako 300 miliónov emailov ročne do viac ako 30 krajín sveta.
- Dnes si môžete moje služby objednať jednoducho aj vy TU.