Ako efektívne spravovať firemné sociálne siete?

Ako marketingový špecialista a konzultant dostávam často od klientov otázky: Ako spravovať sociálne siete? Ako efektívne využiť sociálne siete na budovanie značky? Čo robiť a nerobiť na sociálnych sieťach? Koľko stojí správa sociálnych sieti? Kedy je najlepší čas postovať na Instagrame v roku 2021? Kedy je najlepšie zdieľať príspevky na sociálnych sieťach? Ako spravovať firemný Facebook a Instagram čo najefektívnejšie? 
...

marketer-freelancer-online-cenajpg


1. Začnite stratégiou pre vaše sociálne siete

Sociálne siete predstavujú obrovský potenciál pre marketingovú komunikáciu aj vašej firmy. Na sociálnych sieťach si budujete komunitu fanúšikov (vašich súčasných aj budúcich zákazníkov) aj image firmy. Pred začiatkom vašej komunikácie je však potrebné vytvoriť a nastaviť efektívnu marketingovú (komunikačnú) stratégiu na sociálne siete (tzv. komunikačný koncept). 
  • Konkrétny plán, čo a ako komunikovať na sociálnych sieťach
  • Ciele, ktoré má komunikácia na sociálnych sieťach naplniť, napr.:
    • budovanie image firmy
    • podpora predaja produktov a služieb
    • vzdelávanie fanúšikov... 
  • Analýza komunikácie vašich konkurentov na sociálnych sieťach 
  • Podklad pre vytvorenie content plánu (redakčného kalendára príspevkov na konkrétny mesiac)

biznis-analyzajpg


2. Content plán (redakčný kalendár)

Každý mesiac si spíšte content plán (redakčný kalendár príspevkov) pre budúci mesiac. Ten by mal obsahovať: 
  • Témy príspevkov 
  • Konkrétne posty (nadpis, text, hastagy...)
  • Zadania na grafiku
  • Zadania na fotografa / kameramana 
Berte do úvahy, že vaši zákazníci sa chcú na sociálnych sieťach zabávať, komunikovať s priateľmi a rozoberať aktuálne témy. Posnažte sa baviť s nimi! Vyvolajte v nich emócie. Komunikujte prirodzene. Ak vám zákazník (fanúšik) zanechá negatívnu recenziu. Ospravedlňte sa mu a pomôžte zákazníkovi jeho problém vyriešiť čo najľahšie a najefektívnejšie. Prípadne mu venujte aj zľavový kupón.


marketer-biznis-kouc-konzultantjpg


3. Postujte, keď sú vaši fanúšikovia online

Kedy je najlepší čas postovať na Instagrame? Aký čas je najlepší na publikovanie príspevkov? Štúdií aj odpovedí je veľa. Mne sa osvedčili tieto dni a časy: 

Dni
  • LinkedIn: streda
  • Facebook: štvrtok, nedeľa
  • Instagram: piatok

Časy

LinkedIn

  • ranné hodiny a počas obeda od 10:00 hod. do 12:00 hod.
  • konkrétne časy okolo 08:00 hod., 10:00 hod. a 12:00 hod.

Facebook
  • od 09:00 hod., 15:00 hod., 18:00 hod, 20:00 hod.

Instagram
  • od 13:00 hod. do 17:00 hod.
  • počas obeda od 11:00 hod. do 12:30 hod.
  • po pracovnej dobe od 17:00 hod.
  • top čas pre B2B okolo 12:00 hod., 17:00 hod. a od 18:00 hod, a 20:00 hod. 

4. Príspevky podporte (inzerujte) cielenou reklamou

V stratégií pre sociálne siete ste si zadefinovali kľúčového zákazníka (fanúšika) teraz nastal čas cieliť naňho efektívnou reklamou na sociálnych sieťach. Cieľte na:
  • vek, 
  • lokalitu (demografiu),
  • záujmy...
Reklamnú kampaň nastavte tak, aby ste dosiahli, čo nej lepšie výsledky. Robte aj A/B testy a dosahy si vyhodnocujte. 

Potrebujete pomôcť? 

Napíšte mi kedykoľvek TU a rád vám pomôžem nastaviť stratégiu pre vaše firemné sociálne siete, vytvoriť redakčný (content) plán, publikovať príspevky, spúšťať cielené reklamy a vyhodnocovať organické aj platené dosahy.