10 tipov ako robiť e-mail marketing.

1. Základ je technické nastavenie.

Prvá podmienka doručiteľnosti emailových kampaní je správne technické nastavenie kľúčových záznamov. Pred tým než sa pustíte do rozosielky na databázu skontrolujte si všetky nastavenia.

Môj tip: Existuje široká škála komerčných riešení, ktoré pomáhajú overiť správne technické nastavenia.


2. Posielajte iba na zdravé e-mailové adresy.

Posielajte iba na zdravé emailové adresy z vlastnej databázy. Poskytovatelia sledujú doručiteľnosť kampaní a podľa toho končí viac, alebo menej vašich emailov v spame.

Môj tip: Kontakty nikdy nenakupujte. 


3. Sledujte kľúčové metriky (OTR, CTR, bounce rate, spam rate a i).

Pri e-mail marketingu je nevyhnutné na pravidelnej báze sledovať a vyhodnocovať kľúčové metriky (OTR, CTR, bounce rate, spam rate a i).


email-marketing-cena-praca-cennik-platjpg


4. Zvoľte správny pomer textu a obrázkov.

Poskytovatelia internetových služieb uprednostňujú viac textu ako obrázkov. Ideálny pomer je 60:40. 

Môj tip: Skúste obmedziť veľkosť e-mailu na maximum 100 - 300 kB.


5. Dajte zákazníkom pridanú hodnotu.

Dajte zákazníkom niečo zadarmo. Ideálne ak približne 75 % odosielaného obsahu nie je predajný obsah (napr. promo na ponuky a služby), ale obsah ktorý prináša príjemcovi hodnotu (napr. edukatívny, zábavný obsah, pohľad do zákulisia výroby produktu, alebo denného života vo firme a pod.). Zvyšných ¼ obsahu môže tvoriť komerčný (predajný obsah) 

6. Overte si správne zobrazovanie email kampaní na rôznych platformách a zariadeniach.

Skontrolujte zobrazovanie e-mail šablóny na dôležitých jednotlivých zariadeniach (desktop, mobil, tablet) a operačných systémoch (android, iOS, Windows, ...).

Môj tip: Na kontrolu emailov môžete využiť množstvo komerčných nástrojov.


e-mail-marketingovy-specialistapng


7. Dajte si pozor na zakázané a spam slová! 

Pri písaní predmetov, preheadrov a obsahu emailu je veľmi dôležité vyhýbať sa zakázaným a spamovým slovám. 


8. Pravidelnosť zisk prináša. 

Ideálna frekvencia je 1x za týždeň, vždy v rovnaký deň a hodinu.


9. Predmet emailu musí byť chytľavý, aby zákazník chcel email otvoriť.  

Ideálne 50 – 80 znakov. Je personalizovaný (používame krstné meno užívateľa). Má bezpečné "web safe" emotikony. 


10. Segmentácia je kľúč k úspechu.

Zistite čo najviac o svojich zákazníkoch. Zistite ich pohlavie, viek, vzdelanie aj záujmy.  

marketingovy-specialista-manazerjpg

Som Martin, marketingový špecialista a konzultant.

  • V rokoch 2018 až 2019 som pracoval ako marketingový špecialista pre Bistro.sk 
  • Od 2019 som riadil e-mail marketingové oddelenie v medzinárodnej firme, kde som bol zodpovedný za odosielanie viac ako 300 miliónov emailov ročne do viac ako 30 krajín sveta. 
  • Dnes si môžete moje služby objednať jednoducho aj vy TU.