Q&A - Email marketing
Email marketing je obľúbená forma priameho marketingu, ktorá sa dostáva do popredia stále viac kvôli množstvu výhod.

Na čo slúži email marketing?
Čo je Newsletter?
Pravidelný (prípadne nepravidelný) e-mail informujúci odberateľov o firemných novinkách, zľavách, pohľade do zákulisia a pod.
Čo je OTR?
Počet otvorených emailov (zväčša v %). Zaznamenáva sa otvorením emailu.
Čo je CTR?
Počet klikov (zväčša v %). Zaznamenáva sa klikom na email šablónu.
Čo je Bounce Rate?
Bounce rate v email marketingu je aktuálna miera okamžitých odchodov (v %). Túto mieru prísne merajú a posudzujú email poskytovatelia (napr. Amazon; Mailgun; ...). Je potrebné bounce rate (mieru okamžitých odchodov) držať pod 5% max. 10%.

Čo ovplyvňuje doručiteľnosť emailu?

Aká je odporúčaná frekvencia posielania email kampaní?
Aspoň 1x týždenne.
Aký je odporúčaný obsah email newslettera?
Ideálne je voliť pomer 75 % nie predajného obsahu (náučný a inšpiratívny obsah) vs. 25 % predajného obsahu (promo na produkty a služby).
Čo je hygiena databázy pri mailingu?
Udržiavanie aktívnych kontaktov, reaktivácia menej aktívnych kontaktov, výmaz neaktívnych kontaktov.
Čo je unsubscribe link?
Povinná súčasť emailu, možnosť odhlásiť sa z odberu.
Aké sú povinne náležitosti päty emailu?
Možnosť odhlásiť sa / zrušiť odber („unsubscribe“ link), poštová adresa sídla firmy, identita odosielateľa, krátke zhrnutie odkiaľ má firma kontakt.

Miera spamu. Pri email marketingu je dôležité držať spam rate pod 4%.
Kde merať Spam rate?
Spam rate je možné merať v nástroji Postmaster Tools.

Čo je Unsubscribe rate?
Unsubscribe rate je počet odhlásených užívateľov (v %).
Pre koho je vhodný email marketing?
Pre každý segment podnikania (B2B aj B2C). Email marketing je veľmi vhodný marketingový kanál pre podnikateľov, neziskové organizácie, e-shopy, konzultačné služby (právnici, tréneri, maséri a i.), cestovné kancelárie, hotely, reštaurácie, umelcov, osobné značky a i.
Čo je cieľ email marketingu?
Najčastejším cieľom email marketingu je nákupná konverzia (tá väčšinou nastáva po 3 až 5 impulzoch). Pred stanovením cieľa pre email marketing je vhodné nastaviť segmentáciu a email marketingovú stratégiu.
Porovnávanie 2 variant, ktoré prispievajú k lepšiemu dosiahnutiu email marketingového cieľa.
Čo je email analytika?
Pohľad na email marketingové dáta (OTR, CTR, návštevnosť a i.). Slúži na analýzu a ovplyvňenie marketingových aktivít smerujúcich k dosahovaniu cieľov.
Čo je CTA (Call-to-Action)?
Výzva k akcii (napr. “prihlásiť na odber”, “stiahnuť leták”, “zadať e-mail” a i.).
O mne:
Riadil som e-mail marketingové oddelenie ako Email Marketing Manažér (email marketingový špecialista, email marketér) pre medzinárodnú firmu. Bol som zodpovedný za odosielanie viac ako 300 miliónov emailov ročne do viac ako 30 krajín sveta.

Na čo slúži email marketing?
- získavanie návštev na web stránky
- predaj služieb a produktov
- informovanie zákazníkov o novinkách, zľavách
- budovanie vzťahu so zákazníkom
Čo je Newsletter?
Pravidelný (prípadne nepravidelný) e-mail informujúci odberateľov o firemných novinkách, zľavách, pohľade do zákulisia a pod.
Čo je OTR?
Počet otvorených emailov (zväčša v %). Zaznamenáva sa otvorením emailu.
Čo je CTR?
Počet klikov (zväčša v %). Zaznamenáva sa klikom na email šablónu.
Čo je Bounce Rate?
Bounce rate v email marketingu je aktuálna miera okamžitých odchodov (v %). Túto mieru prísne merajú a posudzujú email poskytovatelia (napr. Amazon; Mailgun; ...). Je potrebné bounce rate (mieru okamžitých odchodov) držať pod 5% max. 10%.

Čo ovplyvňuje doručiteľnosť emailu?
- pomer obrázkov a textu
- použitie spamových a zakázaných slov
- automatické prekliky na internetovú stránku
- počet linkov na web
- pomenovanie obrázkov
- alt texty
- kvalita a zdravie databázy
- správne nastavenie technických záznamov
- OTR
- CTR
- prirodzenosť a kvalita jazyka
- predmet emailu

Aká je odporúčaná frekvencia posielania email kampaní?
Aspoň 1x týždenne.
Aký je odporúčaný obsah email newslettera?
Ideálne je voliť pomer 75 % nie predajného obsahu (náučný a inšpiratívny obsah) vs. 25 % predajného obsahu (promo na produkty a služby).
Čo je hygiena databázy pri mailingu?
Udržiavanie aktívnych kontaktov, reaktivácia menej aktívnych kontaktov, výmaz neaktívnych kontaktov.
Čo je unsubscribe link?
Povinná súčasť emailu, možnosť odhlásiť sa z odberu.
Aké sú povinne náležitosti päty emailu?
Možnosť odhlásiť sa / zrušiť odber („unsubscribe“ link), poštová adresa sídla firmy, identita odosielateľa, krátke zhrnutie odkiaľ má firma kontakt.

Na čo je dedikovaná IP adresa?
Dedikovaná IP adresa má zmysel hlavne pre firmy s väčšou databázou email odberateľov a ovplyvňuje doručiteľnosť.
Miera spamu. Pri email marketingu je dôležité držať spam rate pod 4%.
Kde merať Spam rate?
Spam rate je možné merať v nástroji Postmaster Tools.

Čo je Unsubscribe rate?
Unsubscribe rate je počet odhlásených užívateľov (v %).
Pre koho je vhodný email marketing?
Pre každý segment podnikania (B2B aj B2C). Email marketing je veľmi vhodný marketingový kanál pre podnikateľov, neziskové organizácie, e-shopy, konzultačné služby (právnici, tréneri, maséri a i.), cestovné kancelárie, hotely, reštaurácie, umelcov, osobné značky a i.
Čo je cieľ email marketingu?
Najčastejším cieľom email marketingu je nákupná konverzia (tá väčšinou nastáva po 3 až 5 impulzoch). Pred stanovením cieľa pre email marketing je vhodné nastaviť segmentáciu a email marketingovú stratégiu.
Čo je to MailChimp?
MailChimp je populárny nástroj pre email marekting. Výhodou je, že je zadarmo pre databázu do 2000 odberateľov a 12 000 emailov mesačne.
Porovnávanie 2 variant, ktoré prispievajú k lepšiemu dosiahnutiu email marketingového cieľa.
Čo je email analytika?
Pohľad na email marketingové dáta (OTR, CTR, návštevnosť a i.). Slúži na analýzu a ovplyvňenie marketingových aktivít smerujúcich k dosahovaniu cieľov.
Čo je CTA (Call-to-Action)?
Výzva k akcii (napr. “prihlásiť na odber”, “stiahnuť leták”, “zadať e-mail” a i.).
O mne:
Riadil som e-mail marketingové oddelenie ako Email Marketing Manažér (email marketingový špecialista, email marketér) pre medzinárodnú firmu. Bol som zodpovedný za odosielanie viac ako 300 miliónov emailov ročne do viac ako 30 krajín sveta.