Q&A - Freelnacer marketér

Doba sa veľmi rýchlo vyvíja. Začína platiť pravidlo, kto nie je online neexistuje. Väčšina komunikácie aj nákupov tovarov a služieb sa za posledné roky presunula z off-line do online sveta. Vďaka čomu si firmy uvedomujú stále väčšiu potrebu marketérov, marketingových špecialistov, marketingových freelancerov či spoluprácu s marketingovými agentúrami.


sprava-socialnych-sietijpg


Trendom sa stáva outsourcing marketingu na freelancerov a agentúry

Do popredia sa stále viac dostávajú marketingoví špecialisti freelanceri, u ktorých si firma kúpi potrebný počet hodín pre oblasti:

  • KONZULTÁCIE (konzultácie a poradenstvo)
  • BRANDING (budovanie značky)
  • PPC (reklama na internete Google Ads, Facebook Ads a i.)
  • SEO (optimalizácia pre vyhľadávače)
  • SOCIAL MEDIA MARKETING (budovanie komunít na sociálnych sieťach) 
  • COPYWRITING (písanie textov a ideí)
  • EMAIL MARKETING (rozosielanie newsletterov)
  • SPRÁVA MARKETINGU (správa viacerých marketingových kanálov)
  • a i.

Cena freelancera v porovnaní s marketingovou agentúrou je nižšia, čo vyhovuje hlavne živnostníkom a malým podnikateľom.


Komu zveriť marketing?

Na trhu nájdete množstvo marketérov, marketingových špecialistov a marketingových agentúr s rôznym zameraním. Na úvod odporúčam využiť služby marketingového konzultanta, alebo komplexného marketéra, ktorý určí, aké marketingové kanály sú pre firmu najefektívnejšie. Taktiež je dôležité nastaviť marketingovú stratégiu.


  • Marketingový konzultant - rieši otázky ohľadom marketingu a nastavenie stratégie
  • SEO špecialista rieši SEO optimalizáciu webových stránok (ako sa dostať na prvé pozície v Google)
  • PPC-čkár rieši Google Ads a Facebook Ads reklamy
  • Analytik rieši analýzy správania zákazníkov, nákupné správanie a pod.
  • Komplexný marketingový špecialista rieši marketing komplexne
  • Kóder rieši programovanie web stránok, aplikácií a pod.
  • Projektový manažér je zodpovedný za konkrétny projekt (napr. uvádzanie nového produktu na trh)
  • Brand manažér rieši branding (budovanie značky)
  • Ideamaker vytvára ideu, prináša nápady
  • Copywriter píše reklamné texty, texty na web a sociálne siete
  • Email marketér vytvára email newslettere a kampane
  • Socialista spravuje sociálne siete a buduje komunitu fanúšikov
  • Marketingová agentúra zväčša ponúka komplexné zastrešenie rôzne zameraných interných marketérov a externých freelancerov
  • Influencer ovplyvňuje fanúšikov (zväčša na sociálnych sieťach)  


Koľko stojí online marketing?

Často dostávam otázky: Koľko berie, stojí freelancer? Koľko stojí marketingová agentúra? Koľko zarobí marketér, marketingový špecialista? Koľko stojí správa marketingu? Koľko času a financií musí firma investovať do online marketingu? Koľko stojí web a koľko treba dať do kreditu na PPC reklamu? Koľko stojí dobrý a kvalitný marketingový pracovník? Koľko stojí marketingový špecialista či freelancer? O koľko je marketingová agentúra drahšia v porovnaní s marketérom freelancerom?

=> Otázok je veľa a odpoveď nie je jednoznačná. Každý špecialista, a každá agentúra ma vlastnú cenovú ponuku. Uvádzam však priemerné a veľmi orientačné ceny za marketingové aktivity:

  • Marketingové konzultácie (Marketingový konzultant) cena: 50 € – 100 € / hod.   
  • PPC (PPC špecialista) cena: 30 - 60 € / hod. 
  • Marketingové analýzy (Analytik) cena: 25 – 50 € / hod. 
  • SEO optimalizácia (SEO špecialista) cena: 25 – 55 € / hod. 
  • Písanie textov (Copywriter / Ideamaker) cena: 30 – 60 € / hod. 
  • Grafik cena: 20 € – 30 € / hod. 
  • Freelancer cena: 25 – 80 € / hod. 
  • Marketingová agentúra cena: 60 € – 100 € / hod.

marketingova-agentura-cennikjpg

O mne

Som digitálny online marketér, freelancer, milovník marketingu a dobrej kávy. Ponúkam poradenstvo, správu sociálnych sieti, SEO optimalizáciu, PPC kampane, Email marekting, Branding a iné. Pozrite si moju ponuku TU.