Ako vybrať marketingového špecialistu?

Ako vybrať marketingového špecialistu?

Občas, keď mám plné kapacity a nedokážem príjmať nových klientov dostávam otázky: Ako vybrať dobrého marketingového špecialistu? Ako vybrať dobrú marketingovú agentúru? Koľko stojí marketingový špecialista? Koľko stojí marketingová agentúra?


dobry-marketingjpg


Koľko peňazí si treba pripraviť?

  • Priemerná cena (mzda) marketingového špecialistu začína od 20 eur / hod.
  • Priemerná cena marketingovej agentúry začína od 40 eur / hod.

Aké znalosti potrebuje dobrý marketingový špecialista? 

  • Dobré komunikačné zručnosti
    • Vopred si dohodnite cez, čo budete komunikovať (napr. osobne, telefonicky, cez video call - napr. Google Meet, Zoom, Microsoft Teams, email a i.).
  • Samostatnosť
    • Ideálne ak si vyberiete človeka, ktorý je samostatný a nebude vás otravovať s každou maličkosťou / detailom.
  • Kreativita
    • Kreativita je schopnosť prichádzať s novými nápadmi a riešeniami pre váš biznis. 
  • Zodpovednosť
    • Zodpovednosť za zverené projekty a deadliny.
    • Zodpovednosť za prihlasovacie údaje k webu a sociálnym sieťam.
    • Zodpovednosť za údaje k firemným platobným kartám.
    • Zodpovednosť za pridelené úlohy.
    • a i.
  • Proaktívny prístup a iné

martin-latka-dobry-marketingjpg

Čo sa pýtať externého marketéra / marketingovej agentúry pred začiatkom spolupráce?

  • Máš / máte na nás časový font? 
  • Kto bude robiť marketingové zadania? 
    • Skúsený špecialista alebo junior / stážista?
  • Upozorníš /upozorníte nás priebežne na vyčerpanie hodín / dohodnutého rozpočtu?
  • Máte nastavené fungujúce procesy pre spoluprácu?
  • Ako často a kedy vás môžeme kontaktovať? 

Čo najčastejšie robí komplexný marketingový špecialista?

  • Príprava a realizácia marketingovej stratégie a marketingových  aktivít 
  • Podieľanie sa na inováciách produktov a služieb
  • Zodpovednosť za budovanie a postavenie značky na trhu
  • Návrhy komunikačných kanálov 
  • Analýzy a prieskumy
  • Komunikácia a spolupráca s firmou, IT oddelením, grafikom, fotografom...
  • Tvorba contentu
  • Starostlivosť o sociálne siete (Facebook, LinkedIn, IG, Twitter, YT, TikTok...)
  • Sledovanie KPI a reporting manažmentu spoločnosti

Čo najčastejšie ne_robí marketingový špecialista?

  • tvorba grafiky (v tejto oblasti spolupracujem s tímom šikovných grafičiek)
  • tvorba webov a aplikácií (v tejto oblasti spolupracujem so šikovnou IT firmou)
  • foto & video (v tejto oblasti spolupracujem s fotografom a kameramankou)

Hľadáte marketingového špecialistu?

Som tu pre vás! 

Kontaktujte ma: +421 905 301 686 alebo info@dobrymarketing.sk