Ako robiť e-mail marketing?

Ako robiť email marketing? Koľko stojí email marketing? Kedy emaily končia v spame? Ako zvýšiť doručiteľnosť emailov? Ako a v čom vytvoriť pútavú email šablónu? Ako pracovať s nástrojom MailChimp? ...


biznis-konzultantjpg


  • Technické nastavenie 
Prvá podmienka doručiteľnosti emailových kampaní je správne technické nastavenie kľúčových záznamov. Pred tým než sa pustíte do rozosielky na databázu skontrolujte si všetky nastavenia (existuje široká škála komerčných riešení, ktoré pomáhajú overiť správne technické nastavenia).


  • Zdravé emailové adresy 
Posielajte iba na zdravé emailové adresy z vlastnej databázy (kontakty nikdy nenakupujte). Poskytovatelia sledujú doručiteľnosť kampaní a podľa toho končí viac, alebo menej vašich emailov v spame.


  • Kľúčové metriky 
Pri e-mail marketingu je nevyhnutné na pravidelnej báze sledovať a vyhodnocovať kľúčové metriky (OTR, CTR, bounce rate, spam rate a i).


  • Obrázok vs. text 

Poskytovatelia internetových služieb uprednostňujú viac textu ako obrázkov. Ideálny pomer je 60:40. Skúste tiež obmedziť veľkosť e-mailu na maximum 100 - 300 kB.


  • Pridaná hodnota
Dajte zákazníkom niečo zadarmo. Ideálne ak približne 75 % odosielaného obsahu nie je predajný obsah (napr. promo na ponuky a služby), ale obsah ktorý prináša príjemcovi hodnotu (napr. edukatívny, zábavný obsah, pohľad do zákulisia výroby produktu, alebo denného života vo firme a pod.). Zvyšných ¼ obsahu môže tvoriť komerčný (predajný obsah) 

  • Zobrazovanie email šablóny 
Skontrolujte zobrazovanie email šablóny na dôležitých jednotlivých zariadeniach (desktop, mobil, tablet) a operačných systémoch (android, iOS, Windows, ...). Na kontrolu môžete využiť množstvo komerčných nástrojov.


e-mail-marketingovy-specialistapng


  • Zakázané slová 
Pri písaní predmetov, preheadrov a obsahu emailu je veľmi dôležité vyhýbať sa zakázaným a spamovým slovám. 


  • Pravidelnosť 
Ideálna frekvencia je 1x za týždeň, vždy v rovnaký deň a hodinu.


  • Predmet emailu
Ideálne 50 – 80 znakov. Je personalizovaný (používame krstné meno užívateľa). Má bezpečné "web safe" emotikony. 


  • Segmentácia
Zistite čo najviac o svojich zákazníkoch. Zistite ich pohlavie, viek, vzdelanie aj záujmy. 


O mne:

Riadil som e-mail marketingové oddelenie ako Email Marketing Manažér (email marketingový špecialista, email marketér) pre medzinárodnú firmu. Bol som zodpovedný za odosielanie viac ako 300 miliónov emailov ročne do viac ako 30 krajín sveta. Ak potrebujete pomôcť s e-mail marketingom neváhajte ma kedykoľvek kontaktovať.