Ako robiť marketing na Instagrame / Facebooku?

Instagram a Facebook na Slovensku a aj vo svete získavajú obrovskú popularitu. Väčšie aj menšie firmy si čoraz viac uvedomujú potrebu komunikovať so svojimi fanúšikmi na sociálnych sieťach.

vyuzivanie-socialnych-sietipng

Zdroj: Go4insight - Inovatívny prieskum trhu


Kedy sa má firma rozhodnúť komunikovať na Instagrame / Facebooku?

Ak sa tam nachádza ich cieľová skupina.

Čo je cieľom firemnej komunikácie na Instagrame?

Firemný profil na Facebooku / Instagrame by mal osloviť, zaujať, inšpirovať, vzbudiť dôveru a záujem a následne smerovať fanúšikov / potenciálnych zákazníkov na firemný web.

Ako na algoritmus Instagramu a Facebooku?

  • Kombinujte rôzne formáty (videá, fotky, ankety, ...)
  • Zamerajte sa na interakcie užívateľov s vašim obsahom (komentáre, lajky, zdieľania, ...) výborné sú napr. Instagram Carousel Posts
  • Prineste užívateľom pridanú hodnotu / inšpirujte ich / zabávajte ich 
  • Pridávajte obsah pravidelne 
  • Podporte svoj obsah (content) platenou reklamou

Colorful shapes watch now mobile mockup video twitter post png


Ako získať fanúšikov na Instagram/Facebook?

  • Vytvorte si stratégiu a plán, čo publikovať
  • Vytvorte si vizuálny plán
  • Publikujte kvalitný a pravidelný obsah
  • Pridajte súťaže
  • Spolupracujte s influencermi
  • "Prelievanie" ľudí z Facebooku na Instagram a naopak
  • Zaplaťte si reklamu

Ako používať hashtagy (nielen) na Instagrame?

  • Relevantné hashtagy
  • Ak fungujete iba na Slovenskom trhu tak slovenské hashtagy
  • Nedávajte hashtagy do komentárov
  • Používajte mikro aj makro hashtagy
  • Nebojte sa českých hashtagov
  • Vytvorte si vlastný (brandový) hashtag


Cez čo je možné spúšťať reklamu na Instagram?

Facebook Ads Manager
  • Podporte svoje najvýkonnejšie príspevky
  • Nebojte sa podporiť aj staré úspešné príspevky

Čo pri správe Instagramu a Facebooku nikdy nerobiť?

Nakupovanie "fake" followerov 

Ako robiť súťaže na sociálnych sieťach?

Článok, ako robiť súťaže na Facebooku a Instagrame legálne nájdete TU.


Ako si vybrať influencera na spoluprácu?

  • Väčšia mladších užívateľov Facebooku / Instagramu preferuje mikroinfluencerov pre makroinfluencermi. 
  • Ako firma diverzifikujte svoje portfólio influencerov (pričom dôležitá je relevancia - oblasť záujmu influencera).


Dajú sa plánovať stories na Instagrame?

Áno. 

Obľúbená aplikácia na úpravu videí na Facebook a Instagram?

The InShot app.


Obľúbená aplikácia na úpravu fotiek na Facebook a Instagram?

Adobe Lightroom.

Instagram novinky pre rok 2022? 

  • Úprava nástenky (feedu) na Instagrame. 
  • Instagram pripravuje 60 sekundové stories.
  • Instagram pripravuje väčšiu podporu mikro-influencerov. 
  • Podpora obľúbených užívateľov (model Patreon).

Koľko stojí správa sociálnych sieti?

Cenník za správu sociálnych sieti Facebook a Instagram nájdete TU. 

social-media-marketing-freelancerjpg

Som Martin, 

digitálny marketér, online marketingový špecialista, milovník kávy a online marketingu. Ponúkam správu sociálnych sieti (Facebook, Instagram), SEO, PPC, Email a iné. Pozrite si moju ponuku TU.