Ako byť prvý na Google?

Ako sa dostáť na prvé miesto v Google? Ako byť prvý v Google? Čo je to SEO optimalizácia? Koľko stojí SEO optimalizácia? Koľko stojí a čo robí SEO špecialista? Aký je rozdiel medzi PPC a SEO? Čo je to SEO audit? Koľko stojí SEO audit? Ako zviditeľniť stránku na Google?


cennik-marketing-reklamajpg

Čo je SEO?

SEO (Search Engine Optimization) je súbor on-page faktorov a off-page faktorov pre zaradenie webovej stránky na prvé miesta do Google.

On-page faktory (SEO)

  • kľúčové slová v TITLE elementoch
  • kľúčové slová v obsahu web stránky
  • jedinečnosť obsahu web stránky
  • responzivita web stránky (správne zobrazovanie na rôznych zariadeniach)
  • doména obsahuje kľúčové slovo
  • rýchlosť načítania web stránky
  • a i. 

Off-page faktory (SEO)

  • počet odkazov z iných kvalitných webstránok
  • tematická relevancia odkazovaných web stránok
  • pozícia internetovej stránky na sociálnych sieťach
  • počet hľadaní značky, počet unikátnych domén odkazujúcich na internetovú stránku 
  • a i 

Ako dostať web na prvú stranu v Google? 

Treba vytvoriť správny prienik nasledujúcich faktorov: nastavenie kľúčových slov, linkbuilding, linkbaiting, zlepšovať pozíciu na sociálnych sieťach, sémantickým kódovaním webu. Pomôcť môže aj virálny marketing. 


seo-specialistapng


Čo je čierny klobúk?

Ak pri SEO používate zakázané, prípadne nekvalitné metódy optimalizácie Google penalizuje pozíciu vašej internetovej stránky vo výsledkoch vyhľadávania. Neetické SEO praktiky spôsobujú spamdexovanie. Častým príkladom je používanie čierneho textu na čiernom pozadí a pod.

Koľko trvajú zmeny v Google?

Približne 2 – 3 týždne.  

Z akých zdrojov vychádzať pri analýze kľúčových slov pre content plán?

  • Google Keyword Planner
praca-s-google-keyword-plannerpng


Snmka obrazovky 2020-10-27 o 184137png


Čo môže pomôcť pri písaní SEO článkov?  

  • Iba 1 nadpis v každej úrovni
  • Používať štruktúrovaný text
  • Používať menšie odseky
  • Podstatné informácie vyznačiť hrubým textom
  • Používať kľúčové slová
  • Používať obrázky aj videá (a spomenúť aj autora fotografie a videa)
  • Bio
  • Link na sociálne siete
  • Dátum aktualizácie článku

 Ako si zachovať SEO pozíciu / históriu pri migrácií webu (redirect)? 

  1. Zachovať doménové meno ak je to možné  
  2. Zachovať pôvodnú štruktúru adries (1:1)
  3. Ak sa doména mení treba zmeniť DNS záznam (presmerovanie na serveri) a rátať s prepadom webu. Treba tiež požiadať o indexáciu stránok do Google Search Console. 


Ako testovať SEO? 

 Google Search Console
  • priemerná pozícia pre kľúčové slovo 
  • koľko krát bolo kľúčové slovo zobrazené
  • koľko krát bolo kľúčové slovo prekliknuté 

marketer-seopng


Google Analytics

  • kto sú návštevníci web stránok
  • čo pozerajú na web stránke
  • ako sa správajú pri prehliadaní web stránok
  • odkiaľ prišli na web stránku
  • demografické údaje o návštevníkoch (napr. vek a pohlavie)
  • zariadenia (mobil, tablet, pc)

google-analytics-marketerpng 
Sledujem tiež: pozície, mieru prekliku (CTR)

Ako môže vyzerať mesačný plán pre SEO?

  • PR článok 
  • Niekoľko spoluprác s blogermi (napr. 1x za týždeň) 
  • Kúpa odkazov v diskusných fórach 

Ako vkladať SEO články do diskusných fór?  


Užitočné nástroje pri práci so SEO?

screan-frogpng
seo-marketingpng
Snmka obrazovky 2020-10-27 o 195634png

Som Martin, marketingový špecialista a konzultant.

  • V rokoch 2018 až 2019 som pracoval ako marketingový špecialista pre Bistro.sk
  • Od 2019 som riadil e-mail marketingové oddelenie v medzinárodnej firme, kde som bol zodpovedný za odosielanie viac ako 300 miliónov emailov ročne do viac ako 30 krajín sveta.
  • Dnes si môžete moje služby objednať jednoducho aj vy TU.

marketingovy-specialista-manazerjpg