Marketing pre umelcov

Byť umelcom je stále populárnejšie zamestnanie. Stále viac mladých ľudí už neláka tráviť svoj čas za pásom, alebo v kancelárií od 9 hod. do 17.00 hod. A nechcú byť obeťami nových civilizačných chorôb – ako vyhorenie, či „pokazená“ chrbtica. Talent však často nestačí. Na to, aby ste sa mohli živiť svojim snom, potrebujú vášeň ísť za svojim snom a dobrý marketing.

marekting-pre-umelcovjpg


V prvom rade si treba uvedomiť, že umelec (fotograf, kameraman, hudobník, moderátor, celebrita, športovec, zabávač, filmár, ...) nie je produkt. Nemožno teda využívať rovnakú propagáciu, ako využívajú firmy, aby predali čo najviac svojich produktov.

marketingova-komunikacia-konzultantjpg 

Budovanie značky / osobný brand

Pri marketingu jednotlivca – umelca sa najskôr bavíme o vytvorení značky z jeho umeleckého, alebo reálneho mena. Zoberme si napríklad slovo „Sajfa“ – každý z nás si hneď predstaví dobre vyzerajúceho, šikovného moderátora, často s mikrofónom, alebo kamerou a statívom v ruke, ktorý ak nenatáča práve svoj nový vlog, pravdepodobne moderuje nejaké podujatie alebo show na Fun rádiu. Stačilo jedno slovo a hneď sme vedeli, o koho ide, čo ponúka a čo si máme predstaviť. Znamená to, že Sajfa ma výborne vybudovaný osobný brand, ktorý denne podporuje mnohými marketingovými kanálmi. 

 

Aké výhody ma budovanie osobného brandu?

Výhod budovania osobného brandu je množstvo. Zo začiatku ide o zviditeľnenie sa, neskôr môžu prísť rôzne formy spolupráce (napr. za influencer marketing – ovplyvňovanie ľudí). 

reklama-pre-zivnostnikovjpg 

Marketing na mieru

Stále viacej mojich klientov hľadá marketing a marketingovú komunikáciu pre svoju umeleckú kariéru. Marketing v tejto oblasti je dôležitejší, ako kedykoľvek v minulosti. Zároveň s rozmachom sociálnych médií a dostupnosti internetu na smart zariadeniach (smartphone, tablet, smartwatch, ...) ponúka neustále väčšie možnosti. Dôležité je vedieť správne použiť vhodné nástroje, v správnom čase a investovať iba do takej reklamy, ktorá prináša pozitívne efekty. 

 

Dosah reklamy sa dá merať

Často sa stretávam s tým, že moji klienti nevedia, že marketingový a reklamný dosah sa dá presne odmerať. Vieme tak určiť, či bola reklama efektívna, alebo nie a poučiť sa pri ďalšom nastavení reklám.