Ako robiť e-mail marketing v roku 2020?

1. Žiadajte súhlas od odberateľov!

Dôležitou súčasťou email marketingu sú súhlasy od odberateľov. Pokiaľ máte súhlas od odberateľov, tak zasielaný newsletter môže obsahovať napríklad informácie o novom tovare, službách, či akciách.

2. Používajte responzívny dizajn

E-maily odberatelia prehliadajú na rozličných zariadeniach. V súčasnosti sa do popredia dostávajú najmä mobilné zariadenia. Dbajte o to, aby sa vaše emaily správne zobrazovali. Existujú rôzne nástroje, ako overiť dizajn šablóny na rôznych zariadeniach.

3. Emaily posielajte pravidelne

Pravidelný e-mail marketing podporuje lepšie čísla OTR a CTR, navyše ľudia na vás nezabudnú. Odporúčaná báza je 1x za týždeň

4. Neposielajte na spamové pasce!

Poskytovatelia emailových klientov sa snažia svojich zákazníkov stále viac chrániť - na čo používajú napr. tzv. spamové pasce, na ktoré ak prebehne vaša rozosielka, je to zlý signál pre providera, že niečo nie je v poriadku a získavate negatívne skóre.

5. Zlepšujte svoju povesť

Poskytovatelia taktiež sledujú vašu povesť a angažovanosť zákazníka (hlavným faktorom je OTR a CTR, pričom prísnejšie berú hodnotu OTR).

6. A/B testujte a vyhodnocujte 

Rozdeľte publikum na skupiny A, B, ... a skúšajte, ktorá verzia emailov na vaše publikum lepšie funguje. Ktorá časť dňa získava najlepšie hodnoty OTR a i.

Bonus na záver: Prečo email skončí v spame, alebo vôbec nepríde?   

Často počúvam „naše emaily končia v spame, čo s tým?“ Ak emaily končia v spame, alebo vôbec nechodia je to signál zlej kvality e-mail marketingu. Dôležité je posielať emaily iba na zdravé emailové adresy. Významní poskytovatelia sledujú doručiteľnosť kampaní a podľa toho môžu obmedziť, alebo úplne zastaviť rozosielku.